Saturday 6 August 2011

kebuntuan....


Ketika aku memohon kepada Allah kekuatan,
Allah memberiku kesulitan agar aku kuat.

Ketika aku memohon kepada Allah kebahagiaan,
Allah memberiku airmata agar aku tahu ada suka ada duka.

Ketika aku memohon kepada Allah kebijaksanaan,
Allah memberiku masalah untuk aku pecahkan.

Ketika aku memohon kepada Allah kesabaran,
Allah memberiku emosi agar aku redam.

Ketika aku memohon kepada Allah keberanian,
Allah memberiku kondisi bahaya untuk aku atasi.

Ketika aku memohon kepada Allah cinta,
Allah memberiku orang-orang yang bermasalah agar aku boleh berbuat sesuatu yang tulus dan ikhlas agar aku mengenal erti cinta sebelum aku dicintai.

Ketika aku memohon kepada Allah bantuan,
Allah memberiku kesempatan.

Aku tak pernah mendapatkan apa yang aku minta,
tapi aku menerima segala yang inginkan.

Itulah jalan Allah yang selalu indah pada waktunya.
Allah tidak selalu memberi apa yang aku harapkan, tetapi Allah akan memberi apa yang aku perlukan.

Kadang aku sedih, kecewa, dan terluka, tapi jauh diatas segalanya, Allah sedang memberi yang terbaik untuk ku.

Allah sayang kepadaku.

“... boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu.
Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”

(QS.Al-Baqarah:216)

Ternyata Allah telah mendengar dan menjawab doaku, namun aku tak menyedarinya.

Kini terjawab sudah doaku.
Sekarang aku baru mengerti akan semua ini.

Alhamdulillah atas segala nikmat yang telah Allah beri.

No comments:

Post a Comment