Tuesday, 27 September 2011

HUJAN


hujan dah turun renyai2....
guruh plak dh berdentum dentam...
angin pon mula la sepoi2 bahasa melayu,,,
sang langsir plak dok menari-nari,,

xlame lg dh nak balik keje,tp kalo ujan mcm ni mcm mne nk balik???
dan harini jgk ak lupe nk bawak payung....selalu sgt la lupe,,
knp la jd pelupe..adesss,,,

ohhhhhhhhh PAYUNG ku sayang.....


-
-
_

hujan,,hujan,,, oooo hujan,,,,

tp kalo mandi ujan pon best jgk ape,,,esk kalo dmm xpyh sush2 dtg keje,,,weeeee
sengal,saja cri pnyakit..ahhhhh,,,, (-_-")
adesssss

ya ALLAH mudh2han cpt la berenti ujan ni,,,

Friday, 9 September 2011

sabtu dan bulan syawal

masih lagi dalam mood  raye hehehe..so bole la wish selamat ari raye lg kan..haha
banyak songeh ke hape...
ari jumaat yang redup dan esok pon nk kne keje dah..
so raye tetap raye dan keje tetap keje..


 snap pic mase otw nk p beraye hehe (my family)
itu dh satu kemestian...


my anak sedara yg bru lahir..hehehe 
baby syawal la jgk kirenye..

itu je cerita mase 2syawal...1syawal skip dlu haha

ok..tamat..

Wednesday, 24 August 2011

ESOK

esk adalah hari khames dimana my last day g keje.. :)
then..mlm tu pas brbuka n solat brmulalah perjalanan pulang ke kg halaman
semoga semua nya dprmudahkan oleh Yang Maha Esa..

selamat balik kg kpd yg nk balik kg..


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...

Wednesday, 17 August 2011

teringin rasenye nak dot dot dot(titik)


sempena ari khamis yg mulia ni...ak dok dlm opis yg sejuk membeku ibarat dok dlm peti ice
mmg sejuk membeku weii...
then..ak pon bka laptop mengusha gmbr2 lame...

dan secara tetibe ak pon terlihat gambar ni...
 -
 -
-


 nme nye tu ak suspen cket..tp ak pggil ni hot plate sbb mase mkn mmg panas
 smapi lidah ak pon ble jd melecur..


 dh lame xdpt mkn mende nih..smapi ak pon dh kempunan..
 lidah pon kompius dh rase mende ni mcm mne sbb da lame benor ak
tak telan..last ak telan mende nih thn lepas kalo xsilap..
kirenye mmg betoi2 teringin ni weeiii..
sape nk tlg dptkan mende nih??bes nye kalo dpt mkn nih..nikmat tu..
nnt xde la ak kempunan lg..huhuhuh

bile kembali ke utan begini la kejakunan nye yg trjadi pd ak..


-mengharap-

-the end-

Tuesday, 16 August 2011

R.I.N.D.U

salam ramadhan ..
selesai sudah ramadhan  kite utk hari yg ke16 ni..alhamdulillah brsyukur kehadrat
Illahi..smpt jgk kite brpose thn ni walaupon bru 16 hari kan..okeh senyum cket..

-
-
-
-
**( IKLAN sempena dok dalam bulan ramadhan lg ni) hehe

**( yg ni bukan IKLAN) tp kelendar ea...

okeh..jom smbung cite...
gelap cerah gelap cerah,,dekat nk raye dh kite ni..
so kt kelendar yg atas tu yg dh teman bulat2 kan gune kaler merah tu adalah hari cuti
dan hari raye...sbb nye,ak cuti 26hb8 cuti awal sbb tiket dh SOLD OUT..
so naseb baik cuti ganti byk,leh la mintak balik awai cket..

dan yg paling HEPI nye nih..walaopon ak masih lg dalam berprektikum 
namun ak lah yg paling lame dan byk amik cuti..hahahaha
bes nye..cuti 11hari kot utk raye nih..waaaa kwn2 ku yg lain jgn dijeles2sin ya dong..
terbaik la bos...tabik springggggg!!!


opppssss!!! trlebih sudh...

xnk berangan dh..sbb lmbt lg nk balik nye..hehe mggu depan kot..
okeh la..ckup3x!! nk smbung kire hari..lg 8 hari tu...weeeeeeeee suke2 :)

okeh

-the end-

Monday, 15 August 2011

jus tembikai laici

salam ramadhan...hehe

arini da 16hari kite berposa,betoi dak???huhu
sempena dh 16hari kite brposa ak pon dh kempunan tahap cipan dhni nk mnum jus tembikai laici..
walaopon ni pebret ceq,tp sush la nk jmpa kt sini oiittt....
mmg sush gile nk jmpe..haaaaa ni tentu2 ade org pk ceq dok lam utan kan??
tp serase ak kt utan xde la jakun camni kn??sbb kt utan kn ade byk pkok buah2 
so mst ade buah tembikai ngn laici..
tu ak rase la...nk tau betoi dak kne g masuk utan dlu la tgok betui2 ad ke x..hihi

tu diaaaa ni cth jus dia naa...
waaa..kecur air luir..huhuhu

tu cite jus tembikai laici yea..(kt atas td tu)

ni cite seterusnye plak cite buah tembikai yg mne telah dimekup kn jd cantik..
-
-
-



 yg ni siap ble ukir sorg mamat dok kayuh beskal..mmg kretip la

 tabik springg la..sbb ak ni xkretip mcm die

 


 yg ni sesuai wat cover albun jasom mraz..lagu love love die tu..
 alololo...tomeii je


ngeeeeee...muke die!! mmg betoi2 jd ler..

kalo la ditakdir kan ak pon pndai nk wat ni,msti kt umah ak sume buah2 jd perhiasan kn??

haaa..sbb tu la ak xpndai sbb nt xde la brlaku pmbaziran,ukir2 then syg nk mkn..simpan la smpai busuk

pastu BUANG ..cian tembikai tu..

-the end-

alasan......


arini da 15 hari kite  brpuasa...pejam celik pejam celik cepat je mase brlalu...
ramadhan dh hampir nk meniggalkan kite semua...
namun masih ade segelintir makhluk Allah dibumi yg fana ini yg xmau posa..
mcm2  tektik dan teknik serta alasan telah digunapakai bg mndapatkan ape yg diorg ni nak..

example...mcm kartun kt bwh ni haaa
-
-
-
-

kot yea nk brlakon ke nk jd aktor ke bior ler wat kasi org xkenai dlu...
tmbh2 lg tang kulit....kalo dh kaler kulit xbp nk cerah a.k.a gelap nk ujan..sah2 ler bkn cine tak gitu??
so hikmah nye...xelok menipu ajal kalo nk dtg bile2 mase je sampai....xde nye die nk msg kite dlu
nk inform nk dtg jemput kite bile2 nye kan...so???

-the end-

*(gambar dri pakcik google)

Sunday, 14 August 2011

melanguk kebosanan

da 2 ari kene jga n handle bdak2 temuduga...perggghhhhhhhhh......


mmg amatla bohsan...huhu dhtu xle nk on9 lg...fuhhh..mmg mncbr la..
nk brborak2 lebh2 sume muke xkenai..
so....ak pon layan la ape yg patut..kejap bce pper...bce lg..then bce lg..
smpai abis bdak2 dok tggu tu msuk blik interbiyu...
  tp ak pikir2 gak..biase ak je yg kne interbiyu..
skang bile ak yg kne handle dan jga dak2 interbiyu baru ler ak tau....
**.laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..gini ghuper nyeeeee...!!!! 
mmg jakun giler weiii..
ala..biase ler..ak bkn ade pglmn bkrja pon..hahha
so, T.A.M.A.T..hehe
-
-
-
-
-
-

k.a.n.t.o.i...

dunia skrg semakin maju....semua di hujung jari je...nk ape2 search je terus dpt
xsmpai seminit...tp kalo line melembap2 cam ciput, tu mmg sah2 la lebh dri seminit..hihii

jom tgok bedio nih....
-
-
-
-
video

atoiiiiii....kantoiii sudaaaaaa... :) aigoooo xtau ea..



lawak giler...punye la mak bapak dok puji anak die..tup tup, zazzzz kuar video xsenonoh...xke malu mak bapak diorg..ni naseb baik india..kalo melayu apecer???hehe

Saturday, 13 August 2011

C.I.N.T.A...

video

begitu lah tafsiran kepada makna "C.I.N.T.A"..



petikan dri filem Ketika Cinta Bertasbih...


takdir dan ketentuan


bazar ramadhan hari ke 12 brsamaan ari jumaat...pestime kuar g bazar setelah 12 ari brpuasa..huhuhu

sambil dok jalan2 nmpak mi sup...mcm sedap je bau..hurmmm ni menu prtma yg ak akn beli nnt..
then, ak jejln lg ke dpn siket...nmpak laksa hehehe ni menu ke2 utk brbuka nnt..mklom la dh lme xmerasa laksa kedahni..biase kt cafe ade je tp dsbbkan sekang nih cuti pnjg so sesgt lah sush nk jumpe mende halah nih...so ak pon dicide,seblom lebh rmai yg beratur bek ak bertur awl2....bau nye mmg mggamit wat air liuq ak melelh kot....haha lme dok tggu,then ak dpt beli laksa....dlm ati bkn main lg gumbira
,pastu jejalan lg kedepan...beli air buah2 cmpur..ah..ak main beli je air sbb da xlarat jln..

pastu ak patah balik g beli mi sup yg awal2 lg ak nmpak..memg meriah la bau ngn warna mi tu....so ak xbrpk pnjang la terus je beli..sbb bile pk2 mmg pasni ak dh xberkesempatan nk kuar g bazar dh....
dh settle beli ak pon teringt kt sorg mmbe ak nih..die da tlg ak ari lepas...so ak pon tergerak ati la akn nk belikan die murtabak..dh alang2 org da tlg xslh jgk kalo ak bls jasa baik die kn..so ak beli 2bjik murtabak ayam...utk die(mmbe ak)...

da xlarat nk pusing2 ak pon gerak nk balik...
dh balik ak coll mmbe soh dtg amik murtabak,,...dpt jwpn" da smpai kg" ak pon spechless....
dh mmg xde rezeki die la kan....so dgn kuciwa ak bwk naik murtabak td...

tik tok tik tok....msuk waktu mgrib then imam pon da azan...ak dgn cptnye bace doe pastu mkn ler laksa yg ak beli td....pergghhhhhhhhhhhhhhhhh....mmg xde rase ap2 pon,,,..ak spechless weiii xde rase masin ke manis ke ape2 ke selain pedas sje2..punye skit ati ak...dhle 1ari xmkn dpt plak mcm ni..mmg malang la,pastu dgn xpuas ati ak pon bkak mi supp then rase...sahhhhhhhhhhhh,,,xsdp jgk sme cam laksa,tawar hibiq hang tau dak???mmg xde rezeki ak dh ak trpk mmg dh xde rezeki so dgn bernasib baik ak...yg mne murtabak yg ak belikan utk mmbe ak td ade..telan je la mende tuh...hahaha

ni la yg dikkatekan ketentuan,so ak redha je da xde rezeki nk wt mcm mne kn...murtabak tu pon xdpt mmbe ak rase leh le ak wat alas perut ak...sume dh diatur kan YANG MAHA ESA...ape2 pon xlepas dri pndgan DIA...uhuhuhu..okeh 

tamat....

Friday, 12 August 2011

RAMADHAN AL-MUBARAK

salam ramadhan......


hari ni merupakan hari ke 12 kite berpuasa dan telah memasuki fasa ke2 dalam bulan ramadhan...
dimana...


Fasa Pertama : 10 hari yang awal merupakan fasa Rahmat
Fasa Kedua : 10 hari berikutnya merupakan fasa Keampunan
Fasa Ketiga : 10 hari terakhir merupakan fasa keselamatan dari api neraka..

Wednesday, 10 August 2011

kesentapan

haaaa..test try wat cam jijan tu,haha tgn ke bahu mata keatas..
ni pon satu senam gak tau..haha slmt mncoba hehe 


Saturday, 6 August 2011

kebuntuan....


Ketika aku memohon kepada Allah kekuatan,
Allah memberiku kesulitan agar aku kuat.

Ketika aku memohon kepada Allah kebahagiaan,
Allah memberiku airmata agar aku tahu ada suka ada duka.

Ketika aku memohon kepada Allah kebijaksanaan,
Allah memberiku masalah untuk aku pecahkan.

Ketika aku memohon kepada Allah kesabaran,
Allah memberiku emosi agar aku redam.

Ketika aku memohon kepada Allah keberanian,
Allah memberiku kondisi bahaya untuk aku atasi.

Ketika aku memohon kepada Allah cinta,
Allah memberiku orang-orang yang bermasalah agar aku boleh berbuat sesuatu yang tulus dan ikhlas agar aku mengenal erti cinta sebelum aku dicintai.

Ketika aku memohon kepada Allah bantuan,
Allah memberiku kesempatan.

Aku tak pernah mendapatkan apa yang aku minta,
tapi aku menerima segala yang inginkan.

Itulah jalan Allah yang selalu indah pada waktunya.
Allah tidak selalu memberi apa yang aku harapkan, tetapi Allah akan memberi apa yang aku perlukan.

Kadang aku sedih, kecewa, dan terluka, tapi jauh diatas segalanya, Allah sedang memberi yang terbaik untuk ku.

Allah sayang kepadaku.

“... boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu.
Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”

(QS.Al-Baqarah:216)

Ternyata Allah telah mendengar dan menjawab doaku, namun aku tak menyedarinya.

Kini terjawab sudah doaku.
Sekarang aku baru mengerti akan semua ini.

Alhamdulillah atas segala nikmat yang telah Allah beri.

Friday, 5 August 2011

jagung dan rahsianya...

my pebret..leh wt pengat dan bakar ngn planta

kempunan nk mkn pengat jagung..adeii lmbat lg nk balik kg..dh kmpunan dhni nk mkn mende2 sodap..aiishh kalo dok umah bln2 pose ni msti da dapt telan sume2 mknan kegemaran nih...xpe2 simpan dulu niat nnt balik kg siap...hehe sume nk telan..(perasan je pdhal telan siket pn dh knyg)

tau dak 1 mende yg jagung leh cegah strok dan serangan jantung?? haaaa pasni kne mkn jagung bebyk yea..
baik utk kesihatan dsamping elak dri dpt pnyakit tu..ye dak..
kalo nk tau nutrisi yg ad pd jagung ialah kaya dgn bitamin B1, bitamin B5, asam folat, dan bitamin C...dan kalo nk tau jgk yg kandungn nutrisi yg ad pada jagung ni juga boleh mmbntu tubuh utk hasilkan sel sel baru serta boleh mlwan penyakit......

haaa pasni kne mkn jagung bebyk la yek..hehe k daaaa


malang,malang mmg malang xberbau..huh!!

assalamualaikum..
bismillahirrahmanirrahim...

huh!!!! arghhh.... 
bunyi cam geram je kan??? xpe,ape2 pon senyum dlu la...adoii arini nk cite sal nasib malang je..mmg mencabar kesabaran betul la..nk tau knp?? 

ni pasai kad bank ak..

.ade ke patut p cium kat mesin atm semua mesin atm yg ad kt situ kene reject ape ke sengalnye plak!! nk kate kad lame sbb tu xle pakai..ni kad bank bru ak xsmpai sebuln pon lg..sbb ritu kad bank ak hilang....adoii dhla wet ade sehengget je lam purse..wat malu je dhla purse besor gedabak alik2 bkak tgok sehengget je...naseb la ckup lg beli mknan tok berbuka arini..esk xtau la mcm mne...adoii geram aku ni bkn kepalang la..mmg malang xberbau betoii...xpernah2 lg jd mcm ni uwaaaaa cedehnyer!!! hohoho dhla jauh ngn pemely..tetibe je tingat kt pemely kt kg..dok sini kalo ape2 jd kt aku memmlm mcm mne??uwaaa mmg ngah down ni kalo dok pk2..

lg 1 yg ak wisau ialah tiket balik kg ngn tiket nk mai sintok ni pas ghaye...waaaaa semua org bgtau tiket dh hbes licin melemin dh..adoiii mcm mne ni??xkan la nk jln kaki meh sini nt???adoiii penin penin penin dh ceq...ape2 pon ak tetap brdoa mudh2an Allah permudhkan segala urusan ak dn perjalanan ak nnt..amin2..
hurmmm...cobaan dan ujian bln pose ni utk ak kn???
yg yg paling kene igt ialah....Allah always with us..:)

Monday, 1 August 2011

1Ramadhan = ari cuti


assalam dan selamat ari senin..
arini aku xkeje brmkna arini cuti..huahuahua..bes2 tp kekadang bole jd bohsan gok..
sbb xtau nk wt ape..so arini 1st ramadhan ade2 mase pree wt le mende2 yg berpekdah yea..


ni taim2 cuti sekolah dedulu mcm mne nk gunekan ari cuti...


tp skrg bile dh xsekolah taim cuti jd mcm  ni..
-
-
-
BOSAN..cian tucin ni..huahua

sekian...

Sunday, 31 July 2011

1 Ogos 2011 brsamaan 1Ramadhan 1432

Bismillahirrahmanirrahim...


alhamdulillah bersyukur kehadrat ilahi kite diberi kesihatan dan dikurniakan rezeki oleh NYA..
semoga kita boleh menjalani ibadat puase dengan penuh kesabaran dan mendapat ganjaran pahala dariNya Yg Maha Esa


..hurmm..celik xcelik da 2thn pose tnpa makayah...semoga makayah ditempatkan diklgan org yg briman..amin2..


SELAMAT BERPUASA..AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN..

Tuesday, 26 July 2011

Menghitung Hari, Detik Jam Minit & Saat utk Menyambut Ramadhan Almubarak

bismillahirrahmanirrahim...sebelom tu senyum dlu ('-') sbb snyum tu awek muda..hehe
okeh..sambil2 dok bce or mnaip leh snyum gak..heeeeeeeeee
okeh2..ade cite ni,sempena mlm yg hening ni..sejuk dek ujan lebt ptg td so berbelog la ak sbb xde keje nk wat..(padahal pnye la berlambak) pepandai je wt xde keje...hehe tp biase la sje rilek2 mate kn2?? sbb kt sini la ak nk berkate2 scr menaip,,,hape2 je la..hurmmm
seusai tgok match bola td klantan vs MP muar 2-1..tahniah pd kelantan krn dpt mnjuarai piala presien..banggo sero kawe..wakakakaka ape2 pon gomo klate gomo...
hukaloh melalut kokse dh eh..hahahha eyh yeh trslh bhs lak..ok tukr2 jd standard..

ok td setelah dok membelek2 kertas kt meja tetibe tringat kt bln islam sepantas kilat tgok kelendar..sedor xsedor dh nk dekat pose tggal bbrp ari je lg..so sape2 yg nk pose ganti tu pastikn anda tgok aribuln islam dlu yea kot jtuh ari syak xle pose tp ak pon xbp sure bile tgok ank buln nk smbut pose ni...

hurmmmm dok hitung2 tolak cmpur bhagi darab kali = sama dgn 4ari lg dh nk msuk ramadhan al mubarak...mudh2han thn ni smpat la ak berpuasa dn buat ap ibadat yg ptt smpena bln yg mulia ni agar kite sume dpt keredoaanNya...


ye la kita xtau ajal smpai bile bkn nye leh main msg2 ke miscoll2 dri malaikat nk dtg jemput kite kan..so, sy arap begitu jgk ngan kwn2 spy kite sume dpt pose penuh thn ni dgn izinNya serta diberi kesihatan agar dpt melakukn ibdh kn..amin ya rabbal alamin..

Thursday, 21 July 2011

Malaysia vs Chelsea

Bismillahirrahmannirrahim...ooiiittt..hurmmmm
tgok bola x td?? mas vs chelsea?? aritu punye lwn dh terlpas xsempat tgok sbb ad prgram huhuhu..tp ok ape msia lwn  liverpool dpt jgk gol kan..hehe terbaik la kan...go malaysia go..aja2!!! cewahhh semangat bebenor ak nih sejak bile la ak jd peminat fenatik bola sepak nih????ak pon xtau minat tu dtg bile tetibe je jd minat wakakaka....udah2 nk kne simpan tenga utk sokong singapore nnt plak neh..hihii..

td malaysia lwn chelsea dpt 0-1 la..huhuhu sedeh2 nk tmbah sedeh lg taim ak dok tgok match td pon on9 la katekan dpt tengok 1mnit xsmpai koma jap..tengok 10saat koma 10minit.hampehhh la weiii tp ape2 pon msia dh cube yg trbaik la..hope pasni nk lwm singapore leh lwn hbes2san kalo dpt 3-0 pon jd la...hehehhe
gudluck for MALAYSIA.....ok adios amigos..('-')

Wednesday, 20 July 2011

Sebagai tanda KU sayang Kamu........ 

















  
  
Assalamualaikum  ... Hanya Ingin Mengingatkan ..... Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak Lima (5) Kali .. 

                    1. Aku rumah yang terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran. 

                    2. Aku rumah yang gelap,   maka terangilah aku dengan selalu solat malam. 

                    3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu,bawalah amal soleh yang menjadi hamparan. 

                    4. Aku rumah ular berbisa,   maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar . 

                    5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir,   maka banyaklah bacaan 
                    'Laa ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah', supaya kamu dapat jawapan kepadanya. 

                    L ima Jenis Racun dan Lima Penawarnya ....

                    1. Dunia itu racun,   zuhud itu ubatnya. 

                    2. Harta itu racun,   zakat itu ubatnya. 

                    3. Perkataan yang sia-sia itu racun,   zikir itu ubatnya..

                    4. Seluruh umur itu racun,   taat itu ubatnya... 

                    5. Seluruh tahun itu racun,   Ramadhan itu ubatnya. 

                    (Kirimkan Untuk Rakan-Rakan Muslim Anda Yang Lain Sebagai Tanda Sahabatnya Sedang Mengingatinya ...) 


                    Nabi Muhammad S.A.W bersabda: 

                     Ada 4 di pandang sebagai ibu, iaitu : 

                    1. Ibu dari segala UBAT adalah SEDIKIT MAKAN .

                    2. Ibu dari segala ADAB adalah SEDIKIT BERBICARA.

                    3. Ibu dari segala IBADAT adalah TAKUT BUAT DOSA.

                    4. Ibu dari segala CITA CITA adalah SABAR.


                    Berpesan-pesanlah kepada kebenaran dan kesabaran. 
                    Beberapa kata renungan dari Qur'an : 

                    Orang Yang Tidak Melakukan Solat: 

                    Subuh : Dijauhkan cahaya muka yang bersinar

                    Zuhor : Tidak diberikan berkah dalam rezekinya 

                    Asar : Dijauhkan dari kesihatan/kekuatan 

                    Maghrib : Tidak diberi santunan oleh anak-anaknya.

                    Isyak : Dijauhkan kedamaian dalam tidurnya 


                     Wassalam.